თუ თავი ხშირად გტკივათ ან/და დიარეით იტანჯებით, დიდი ალბათობით, ამ ვიტამინის დეფიციტი გაქვთ

by guramus

მეცნიერულად დამტკიცდა, რომ ჯანმრთელობის სხვადასხვა პრობლემისგან გათავისუფლება ამ ვიტამინის მარაგის შევსებით სრულიად შესაძლებელია. ყველამ იცის, რომ ვიტამინი D მზის ვიტამინია, რომელსაც ჩვენი კანი მზის სხივების ზემოქმედების შედეგად წარმოქმნის.

ვიტამინი D ცხიმხსნადი ვიტამინია, რომელსაც სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანი როლი აკისრია ჩვენს ჯანმრთელობაში: მონაწილეობს საკვები ნივთიერებების ათვისებაში და აუმჯობესებს ჩვენს ძვლებსა და იმუნიტეტს.

აღნიშნული ვიტამინი უკიდურესად მნიშვნელოვანია ჩვენი ორგანიზმისთვის და ჯანმრთელობისთვის მთელი რიგი უპირატესობა გააჩნია:

1. რესპირატორული დაავადებების მკურნალობა

კვლევების თანახმად, ვიტამინ D-ს შეუძლია გაფანტული სკლეროზის განვითარების რისკის მნიშვნელოვნად შემცირება.

სხვა კვლევებმა აჩვენა, რომ იგი სასიკეთო გავლენას ახდენს გულ-სისხლძარღვთა სისტემაზე და შეუძლია გულის უკმარისობის რისკის შემცირებაც.

სულ ცოტა ხნის წინ ჩატარდა კიდევ ერთი კვლევა, რომელმაც დაამტკიცა, რომ ვიტამინ D-ს შეუძლია გრიპის სიმპტომების შემსუბუქება და გამოჯანმრთელების პროცესის დაჩქარება.

2. ანტიდეპრესანტი

არსებობს უამრავი მტკიცებულება იმისა, რომ ვიტამინ D-ს უდიდესი წვლილი მიუძღვის დეპრესიის პროფილაქტიკაში.

ერთ-ერთი კვლევის თანახმად, ადამიანებმა, რომლებსაც დეპრესია აწუხებთ და, რომლებმაც ვიტამინი D მიიღეს, მალევე შეამჩნიეს მნიშვნელოვანი გაუმჯობესება და თავი გაცილებით უკეთ იგრძნეს.

ასევე, მეცნიერებამ დაამტკიცა, რომ პრაქტიკულად ყველა,ვისაც დეპრესია ან შფოთვა აწუხებს, განიცდის აღნიშნული ვიტამინის დეფიციტს.

3. ვიტამინი D გასახდომად

მეცნიერულად დამტკიცებულია, რომ ვიტამინ D-ს რეგულარულ მოხმარებას შეუძლია გულის დაავადებების რისკის შემცირება, ჯანმრთელობის საერთო მდგომარეობის გაუმჯობესება და წონაში დაკლება მადის შემცირების გზით.

წარმოგიდგენთ ამ ვიტამინის ნაკლებობის ძირითად სიმპტომებს:

1. შარდის ბუშტის პრობლემები;

2. დიარეა;

3. დაღლილობა;

4. მშფოთვარე ძილი;

5. კუნთების დაჭიმულობა და სისუსტე;

6. თავის ტკივილები;

7. სისხლის მაღალი წნევა;

8. ტკივილი სახსრებში;

9. ფსიქიკური პრობლემები(მაგალითად, კონცენტრაციის უუნარობა, გაფანტულობა და ტვინის დაბინდვა).

ყველა ამ სიმპტომმა, შესაძლოა, უარყოფითად იმოქმედოს თქვენი ჯანმრთელობის საერთო მდგომარეობაზე და, თუ მათ არ განკურნავთ, ვიტამინ D-ს დეფიციტს შეუძლია უფრო სერიოზულ გართულებებამდე მიგიყვანოთ. იმისათვის, რომ ამ ვიტამინის დეფიციტს თავი აარიდოთ, მზის პირდაპირმა სხივებმა თქვენზე აუცილებლად უნდა იმოქმედოს 10 წუთიდან 2 საათამდე, თქვენი კანის ფერისა და ტიპის მიუხედავად.

მოერიდეთ იმ დროს, როცა მზე მეტისმეტად აქტიურია. მზის აბაზანების მიღება რეკომენდებულია დილით და საღამოს.

ასევე დაგაინტერესებთ