როდესაც 50 წელს გადავცილდი, რაციონში ეს პროდუქტები შევიტანე ჩემი ჯანმრთელობისთვის.

ფსიქოლოგების თქმით, 50 წლის შემდეგ ცხოვრება მხოლოდ იწყება. პოტენციურად, ეს არის ყველაზე ხარისხიანი პერიოდი ადამიანის ცხოვრებაში, მოიცავს რა დაგროვილ გამოცდილებას და სიბრძნეს.

თუმცა, ორგანიზმში ნივთიერებათა ცვლა და საკვები ნივთიერებების შეთვისების უნარი ასაკთან ერთად შეუქცევადად ქვეითდება. იმისათვის რომ წინ აღვუდგეთ დაბერების პროცესს, შევინარჩუნოთ ფორმა და ენერგია, საჭიროა მენიუში ცვლილებების შეტანა. ჯანსაღი პროდუქტების მიღება ყველა ასაკში აუცილებელია, თუმცა არსებობს მათი ისეთი ჩამონათვალიც, რომელთა ჩართვა რაციონში სწორედ 50 წლის შემდეგ განსაკუთრებულ მნიშვნელობას იძენს.

როდესაც 50 წელს გადავცილდი, რაციონში ეს პროდუქტები შევიტანე ჩემი ჯანმრთელობისთვის.

ზოგი პროდუქტი კი, პირიქით, კარგავს თავის დადებით ეფექტს ასაკთან ერთად და შესაძლოა მავნეც კი აღმოჩნდეს.

კვების თავისებურებანი 50 წლის შემდეგ 

თუ ახალგაზრდობაში სწორია გამოთქმა ”ჩვენ ვართ ის, რასაც მივირთმევთ” ასაკში ეს შემდეგნაირად იცვლება:”ჩვენ ვართ ის, რასაც შევითვისებთ”. ასაკთან ერთად ცილების ათვისება ორგანიზმის მიერ მცირდება, ამიტომ მათი რაოდენობა რაციონში უნდა გაიზარდოს.

როდესაც 50 წელს გადავცილდი, რაციონში ეს პროდუქტები შევიტანე ჩემი ჯანმრთელობისთვის.

თუმცა აღმოჩნდა, რომ ყველა ცილა არ არის უსაფრთხო. მედიკოსების აზრით, 50 წლის ზემოთ ადამიანებისთვის წითელი ხორცის და ყველის მოხმარება დიდ რისკთან არის დაკავშირებული. ცხოველური ცილების ჭარბი მოხმარება 4 ჯერ ზრდის კიბოს განვითარების რისკს. ამიტომ წითელი ხორცი და ყველი უნდა შეიცვალოს თევზით, ლობიოთი, ოსპით…

როდესაც 50 წელს გადავცილდი, რაციონში ეს პროდუქტები შევიტანე ჩემი ჯანმრთელობისთვის.

ნახშირწყლების მიღება უმჯობესია უჯრედისით მდიდარი პროდუქტების: ხილისა და ბოსტნეულისგან.

რომელი პროდუქტები მივიღოთ 50 წლის შემდეგ ასაკში

1. პარკოსნები

პარკოსნები მდიდარია უჯრედისით. მათში ბევრი იოდია, ასევე მაგნიუმი, თუთია, ფოლის მჟავა. ისინი აქვეითებს გულისა და სისხლძარღვების დაავადებების განვითარების რისკს.

როდესაც 50 წელს გადავცილდი, რაციონში ეს პროდუქტები შევიტანე ჩემი ჯანმრთელობისთვის.

ოსპსა და ბარდაში არსებული ბოჭკოები ნაწლავებს იცავს კიბოს განვითარებისგან. პარკოსნები, მათში რკინის მაღალი შემცველობის წყალობით, სიბერის პერიოდის ანემიის პროფილაქტიკური საშუალებაცაა.

როდესაც 50 წელს გადავცილდი, რაციონში ეს პროდუქტები შევიტანე ჩემი ჯანმრთელობისთვის.

სასურველია პარკოსნები გამოყენებამდე ჩავალბოთ წყალში გარკვეული რისკების თავიდან ასაცილებლად და ხარშვის დროის შესამცირებლად.

როდესაც 50 წელს გადავცილდი, რაციონში ეს პროდუქტები შევიტანე ჩემი ჯანმრთელობისთვის.

2. შვრიის ფაფა

შვრია შეიცავს დიდი რაოდენობით B ჯგუფის ვიტამინებს, რაც უაღრესად სასარგებლოა ნერვული სისტემის ნორმალური ფუნქციონირებისთვის. ამასთან ბევრი უჯრედისის შემცველობის წყალობით შვრია აქვეითებს ქოლესტერინის დონეს სისხლში და გამოაქვს ტოქსინები ნაწლავებიდან, ასუფთავებს რა მათ.

როდესაც 50 წელს გადავცილდი, რაციონში ეს პროდუქტები შევიტანე ჩემი ჯანმრთელობისთვის.

3. ვაშლი

ეს ხილი არეგულირებს შაქრის დონეს სისხლში, შეიცავს უჯრედისს, C ვიტამინს, კალიუმს და ანტიოქსიდანტ კვარცეტინს, რომელიც მსხვილი ნაწლავის კიბოს პროფილაქტიკური საშუალებაა.

როდესაც 50 წელს გადავცილდი, რაციონში ეს პროდუქტები შევიტანე ჩემი ჯანმრთელობისთვის.

4. თხილეული

გამოკვლევებმა აჩვენა, რომ ნუშის, ნიგვზის და სხვათა მცირე რაოდენობით ყოველდღიური მიღება აქვეითებს ცუდი ქოლესტერინის დონეს სისხლში, ასევე ინფარქტისა და ინსულტის განვითარების რისკს.

როდესაც 50 წელს გადავცილდი, რაციონში ეს პროდუქტები შევიტანე ჩემი ჯანმრთელობისთვის.

5. სტაფილო

სტაფილო ამცირებს სისხლის წნევას და ქოლესტერინის დონეს სისხლში, ამით გულის დაავადებების და კიბოს განვითარების რისკს ანელებს. ამასთან, აძლიერებს იმუნიტეტს.

როდესაც 50 წელს გადავცილდი, რაციონში ეს პროდუქტები შევიტანე ჩემი ჯანმრთელობისთვის.

6. კენკრა

ყველანაირი კენკრა ეხმარება თავის ტვინს მუშაობაში. ისინი შეიცავს დიდი რაოდენობით ანტიოქსიდანტებს, რომლებიც ააქტიურებს თავის ტვინი ქსოვილებს და ასტიმულირებს მათ.

როდესაც 50 წელს გადავცილდი, რაციონში ეს პროდუქტები შევიტანე ჩემი ჯანმრთელობისთვის.

კენკრაში შემავალი პოლიფენოლები ორგანიზმს ეხმარება დაზიანებულ უჯრედებთან ბრძოლაში, რომლებსაც თავისუფალი რადიკალები იწვევს. ეს კი კიბოს განვითარების პრევენციაა.

როდესაც 50 წელს გადავცილდი, რაციონში ეს პროდუქტები შევიტანე ჩემი ჯანმრთელობისთვის.

7. ფურცლოვანი ბოსტნეული

ისპანახი, კომბოსტო, სალათი ცნობილია იმით, რომ ისინი შეიცავს დიდი რაოდენობით უჯრედისს, ასევე კალციუმს, მაგნიუმს, ანტიოქსიდანტებს და მათი საშუალებით ებრძვიან დნმ-ს ასაკობრივ დაზიანებას, რამაც შესაძლოა კიბოს განვითარება გამოიწვიოს.

როდესაც 50 წელს გადავცილდი, რაციონში ეს პროდუქტები შევიტანე ჩემი ჯანმრთელობისთვის.

8. მწარე შოკოლადი

მუქი შოკოლადი შეიცავს კაკაოს მაქსიმალურ, ხოლო შაქრის მინიმალურ რაოდენობას, ასევე ანტიოქსიდანტებს და მათი საშუალებით ამცირებს გულის დაავადებების, შაქრიანი დიაბეტის, ინსულტის და სიმსივნეების განვითარების რისკს, ასევე ებრძვის წნევას და ”ცუდ” ქოლესტერინს. სასურველია მიირთვათ ის შოკოლადი, რომელიც მინიმუმ 75% კაკაოს შეიცავს.

როდესაც 50 წელს გადავცილდი, რაციონში ეს პროდუქტები შევიტანე ჩემი ჯანმრთელობისთვის.

9. ცხიმიანი თევზი

ორაგული, თინუსი, ქაშაყი და სხვა ცხიმიანი თევზები შეიცავს ომეგა 3 ცხიმოვან მჟავებს, რომლებიც დიდ როლს თამაშობს სისხლში ქოლესტერინის დონის რეგულირებაში, აუმჯობესებს გულისა და სისხლძარღვების მუშაობას. თევზში შემავალი ფოსფორი, B12, A და D ვიტამინები აქტიურ მონაწილეობას იღებენ ღვიძლის ფუნქციონირებაში.

როდესაც 50 წელს გადავცილდი, რაციონში ეს პროდუქტები შევიტანე ჩემი ჯანმრთელობისთვის.

10. იოგურტი

რძემჟავა პროდუქტებში შემავალი სასარგებლო ბაქტერიები ხელს უწყობს საჭმლის მონელებას და იმუნიტეტის განმტკიცებას. იოგურტი – ცილის საუკეთესო წყაროა. ის შეიცავს აგრეთვე ბევრ კალციუმს, რომელიც მნიშვნელოვანია ძვლების გამაგრებისთვის ხანდაზმულ ასაკში.

როდესაც 50 წელს გადავცილდი, რაციონში ეს პროდუქტები შევიტანე ჩემი ჯანმრთელობისთვის.

ამდენად 50 წლის ზემოთ ასაკში აუცილებელია საკვებად შევარჩიოთ ის პროდუქტები, რომლებსაც მაქსიმალური სიკეთის მოტანა შეუძლია ორგანიზმისთვის და ამდენად მომზადებულები შევხვდეთ სიბერეს, რომელსაც ისედაც ბევრი სხვადასხვა პრობლემა სდევს თან.

გაუზიარეთ სასარგებლო რჩევები მეგობრებს!


Loading...

  კომენტარები