მათემატიკური მაგალითი, რომლის ამოსახსნელად პროფესორებიც კი ტვინს იჭყლეტენ

by Keti Alaverdashvili

არითმეტიკული მაგალითების ამოხსნა ბევრ მოსწავლეს არ მოსწონს და მას ზედმეტად თვლიან. თუმცა ხომ სულელურად გამოიყურება, თუ მოზრდილ ადამიანს მარტივი მაგალითის ამოხსნა არ შეუძლია?

დღეს ჩვენ გთავაზობთ რამდენიმე მათემატიკური მაგალითის ამოხსნას. ეს პროცესი ავითარებს აზროვნებას, ამიტომ ასეთი დავალებებისთვის დროის დათმობა ნამდვილად ღირს.

არითმეტიკული მაგალითების ამოხსნა

პირველი მაგალითის ამოხსნისთვის უნდა გაიხსენოთ მათემატიკის სკოლის გაკვეთილები და მკაცრი მასწავლებელი. ქვემოთ მოყვანილი მაგალითი სულაც არ გამოიყურება მარტივად.

2. მეორე დავალებად გთავაზობთ ერთი შეხედვით უცნაურ არითმეტიკულ მაგალითს. აქ არსებობს კანონზომიერება და ტოლობის ნიშნის შემდგომი რიცხვები ერთ თვისებას აერთიანებს. ეცადეთ გაარკვიოთ, თუ რა რიცხვი უნდა ჩაიწეროს კითხვის ნიშნის ნაცვლად.

3. და ბოლოს – თქვენ წინაშეა კიდევ ერთი მაგალითი. ის საკმაოდ მარტივად გამოიყურება და სკოლის მოსწავლეებისთვის არის განკუთვნილი, თუმცა მისი ამოხსნის დროს უფროსებიც უშვებენ შეცდომებს, რადგან თავის დროზე საკმარისად კარგად არ ისწავლეს.

პასუხები:

1. პირველად უნდა შეასრულოთ გაყოფა, შემდეგ გამოკლება და ბოლოს მიმატება. ამ შემთხვევაში ჩვენი მაგალითი ასეთი იქნება: 9 – (3 * 3) + 1 = 9 – 9 + 1 =1.

2. რა კანონზომიერება ინახება აქ? ზოგმა ალბათ შეამჩნიეთ, რომ ტოლობის ნიშნის შემდეგ თანმიმდევრობით წერია ციფრების ჯერ სხვაობა, შემდეგ კი ჯამი. პირველი მაგალითის მიხედვით:10 – 6 = 4, ხოლო 10 + 6 = 16. ამიტომ ქვედა სტრიქონში პასუხი იქნება 416.

3. როგორ ამოვხსნათ ეს მაგალითი? აქაც უნდა გაითვალისწინოთ მოქმედებების თანმიმდევრობა. თავიდან სრულდება ფრჩხილებში არსებული მოქმედება, შემდეგ გამრავლება, ბოლოს კი შეკრება. 2 + 2 (2 + 0) + 2 = 2 + 4 + 2 = 8.

იმედია, ყველა მაგალითი უშეცდომოდ შეასრულეთ. იქნებ სხვა პასუხები მიიღეთ? აუცილებლად გაგვიზიარეთ კომენტარებში თქვენი შედეგები!

ეს სტატია კი გაუზიარეთ თქვენს ჭკვიან მეგობრებსაც!

ასევე დაგაინტერესებთ