აი, რა უნდა მიირთვათ, თუ დილაობით სახე შეშუპებული გაქვთ

by Keti Alaverdashvili

დილით სახის შეშუპება არის ორგანიზმში სითხის შეკავების შედეგი. სითხე კი მრავალი მიზეზის გამო ფერხდება. ძილის ნაკლებობა, სტრესი, ორგანიზმში ცილების დეფიციტი, არასაკმარისი წყლის დალევა – ამ ყველაფერმა შეიძლება გამოიწვიოს დილით თვალების ქვეშ ,,ტომრები”. მაგრამ ყველაზე ხშირად ეს შედეგი დგება წინა დღის წარუმატებელი სადილის შემდეგ.

სახის შეშუპება დილით

შეშუპებული სახე შეიძლება მიუთითებდეს იმაზე, რომ ადამიანი ან ძალიან ბევრ წყალს სვამდა ან პირიქით, ძალიან ცოტას. როდესაც სხეული დიდხანს არ იღებს სითხეს, ის იწყებს იმ სითხის შეკავებას, რაც აქვს, და ჩნდება შეშუპება. მაგრამ ტკბილი, მარილიანი, არაჯანსაღი საკვების ღამით მირთმევა, შეშუპების შანსს კიდევ უფრო ზრდის.

ტკბილეული

ღამით ტკბილეულის მიღება არ არის საუკეთესო იდეა მათთვის, ვინც ფიგურას უფრთხილდება და არც მათთვის, ვინც დილით სახის გამოჩენაზე ზრუნავს. სჯობს ღამით უარი თქვით ტკბილ ნამცხვრებსა და ტკბილეულზე და უბრალოდ დაიძინეთ ტკბილი საუზმეზე ფიქრით. და მეორე დღეს სარკეში შეხედვა გაგახარებთ.

მარილიანი

ყველაზე ცუდი, რაც შეგიძლიათ გააკეთოთ თქვენი სხეულისთვის, არის ჩიფსის ჭამა ღამით და ალკოჰოლის შემცველი სასმელის მიყოლება. ასევე არასასურველია საღამოს დამწნილებული ბოსტნეულის ჭამა. ჩვენ გირჩევთ სადილზე მიირთვათ კურკუმა, კოჭა, ნიორი და ილი, რომელიც შეებრძოლება დილის შეშუპებას.

ახალი ბოსტნეული

ეს არა მხოლოდ სახისთვის არის პრობლემა, არამედ კუჭისთვისაც. საღამოს ბოჭკოს მიღება არ არის კარგი იდეა. ახალი ბადრიჯანი და პომიდორი შეიცავს სოლანინს. ეს არის ნივთიერება, რომელიც იწვევს ლორწოვანი გარსის ანთებას. ამიტომ, უმჯობესია შეცვალოთ ეს საკვები ავოკადოთი, ისპანახით, ასკილით, რუკოლით.

რძე

მაშინაც კი, თუ სხეული რძის პროდუქტებს კარგად ითვისებს, მაინც არის შანსი, რომ საკვების ამ ჯგუფმა დილით ზედა ქუთუთოების შეშუპება გამოიწვიოს. განსაკუთრებით ასაკის მატებასთან ერთად, ლაქტოზა ნაკლებად შეიწოვება, ამიტომ ფრთხილად უნდა იყოთ ყველის, იოგურტის და რძის რაოდენობის მიმართ.

რა თქმა უნდა, შეგიძლიათ შეშუპების დროს გამოიყენოთ თვალის პატჩები, თუმცა მათ მოკლევადიანი ეფექტი აქვს. გარდა ამისა, ისინი საუკეთესოდ არ მოქმედებენ კანის ხარისხზე. ამიტომ უმჯობესია გადახედოთ თქვენს დიეტას და გამორიცხოთ, თუნდაც მხოლოდ საღამოს კვებიდან, სახისთვის მავნე პროდუქტები. სადილზე უპირატესობა მიანიჭეთ ცილოვანი საკვების მიღებას: მაგალითად, ხაჭო, ხორცი, თევზი. და შედეგად თქვენი სახე ყოველდღე იბრწყინებს.

გაუზიარეთ ეს სტატია თქვენს მეგობრებსაც!

ასევე დაგაინტერესებთ