მე ჩიას პუდინგს ყოველდღე ვამზადებ და მთელი კვირა აღარ ვღელავ, როგორ გამოვკვებო ოჯახი დილით

by Keti Alaverdashvili

ადრე, გულწრფელად არ მესმოდა, რატომ არის ამდენი ხალხი ჩიას პუდინგებზე შეყვარებული. როცა პირველად ვცადე ჩიას თესლით მომემზადებინა დესერტი, ძლივს ავითვისე ეს ნაწილი.

პირველი მცდელობიდან ერთ წელიწადზე მეტი გავიდა და საბოლოოდ მივხვდი ამ შავი თესლის მთელ ხიბლს. ყველა დიასახლისმა ჯერ კიდევ არ იცის, რა სარგებელს შეიცავს ეს პროდუქტი და როგორ შეიძლება ჩიას გამოყენება სამზარეულოში. დღეს ყველაფრის შესახებ მინდა დეტალურად გითხრათ. და, რა თქმა უნდა, მე გაგიზიარებთ დადასტურებულ რეცეპტს!

სასარგებლო დესერტი ჩიას თესლით

ჩიას შეუძლია საჭმლის მომნელებელი ტრაქტის აღდგენა. ჩვენ გვჭირდება ამ პროდუქტის ხშირი მიღება და სწორად მომზადება.

ჩიას ცილისა და მაგნიუმის შესანიშნავ წყაროს უწოდებენ. ასე რომ, 100 გრ თესლი შეიცავს 16 გრ ცილას და ყოველდღიური მაგნიუმის ნორმის 125% -ს. მაგრამ ჩიას არავინ ჭამს ამ რაოდენობით! არსებობს მრავალი სხვა საკვები, რომლებიც უფრო ფასეულია პროტეინის თვალსაზრისით. და როგორც ხორცის მჭამელების, ისე ვეგანების დიეტაში.

თესლი შეიცავს ალფა ლიპოინის მჟავას. მაგრამ სხეულს ყველა შესაძლო ბონუსს აძლევს სხვა ცხიმოვანი მჟავები: EPA და DHA. მათი სრულად მიღება შესაძლებელია ცხოველური პროდუქტებისგან. მაგალითად, ცხიმიანი ზღვის თევზიდან.

გახსოვდეთ, რომ შეუძლებელია იმუნიტეტის გაუმჯობესება და ქოლესტერინისა და შაქრის დონის სტაბილიზაცია მხოლოდ ერთი პროდუქტის დახმარებით. ეს მხოლოდ მაშინ მოქმედებს, თუ დაბალანსებულ კვებას დააპრიორიტეტებთ. სხვათაშორის, თქვენ ვერ შეძლებთ საძულველი ზედმეტი კილოგრამების დაკარგვას მხოლოდ ჩიას საშუალებით. ამ შემთხვევაში მნიშვნელოვანია არა თესლი, არამედ კალორიების დეფიციტი.

ასეა თუ ისე, ჩიას თესლი ნამდვილად არის ჯანსაღი საკვების ჩამონათვალში. ერთი ულუფისთვის, საშუალოდ, 20-25 გრ ჩია საკმარისია. ეს არის 7 გრ ბოჭკოვანი, 8 გ ჯანმრთელი ცხიმები, მაგნიუმის დღიური ღირებულების 25%, სპილენძის, სელენის, ფოსფორის და ვიტამინი B6 ყოველდღიური ღირებულების 20%. რკინის ქალის ნორმის კიდევ 18% და თუთია და კალციუმი 10%.

როგორ მოვამზადოთ ჩიას პუდინგი

თქვენ დაგჭირდებათ

  • 25 გრ ჩიას თესლი
  • 50 გრ ცხიმიანი ქოქოსის რძე
  • 100 გრ ნებისმიერი მცენარეული რძე (შესაძლებელია ჩვეულებრივი რძის გამოყენებაც)
  • დამატკბობელი ან შაქარი სურვილისამებრ (მე არ ვიყენებ)
  • 1 კივი
  • 20 გრ ნუში

1. მოამზადეთ პუდინგისთვის შესაფერისი ჭურჭელი. ეს შეიძლება იყოს ქილა ან მინის ჭურჭელი. მთავარია, სახურავი გქონდეს. აიღეთ მითითებული რაოდენობის ჩიას თესლი და დაამატეთ ისინი თასში. დაამატეთ შაქარი ან დამატკბობელი. მაგრამ ბევრის აზრით, ის აქ ზედმეტია. იხელმძღვანელეთ თქვენი გემოვნების მიხედვით.

2. შემდეგ დაასხით ქოქოსის რძე და ყველაფერი კარგად აურიეთ. ეს ძალიან მნიშვნელოვანი ნაბიჯია, რომ პუდინგი იყოს თანაბარი. ახლა დაამატეთ მცენარეული რძე და კვლავ აურიეთ. ჩიას პუდინგებს ვაკეთებ შვრიის ფანტელებით, თხილის რძითა და სოიოს რძით. ყოველთვის მშვენიერი გამოდის!

3. კვლავ აურიეთ ნარევს და დაახურეთ კონტეინერს სახურავი. შედგით დესერტი მაცივარში რამდენიმე საათის განმავლობაში. იდეალურ შემთხვევაში, მთელი ღამით.

4. მზა დესერტი ჩიას თესლით შეგიძლიათ საუზმეზე მიირთვათ და მასში დაჭრილი კივი და ნუში დაამატოთ. რაც შემეხება მე, ეს არის ერთ-ერთი ყველაზე წარმატებული კომბინაცია ჩემს კულინარულ ექსპერიმენტებს შორის. მაგრამ, რა თქმა უნდა, შეგიძლიათ გამოიყენოთ ნებისმიერი ხილი და კენკრა კივის ნაცვლად.

რჩევა

და რატომ მაინცდამაინც კივი? ეს ხილი შეიცავს დიდი რაოდენობით ვიტამინ C-ს და ის ხელს უწყობს ჩიაში შემავალი რკინის უკეთ ათვისებას. გარდა ამისა, ეს არის საოცრად გემრიელი კომბინაცია!

სხვათაშორის, ასეთი ჩიას პუდინგი შეიძლება მომზადდეს წინასწარაც. როგორც წესი, ყოველდღე ერთდროულად 4-5 ულუფას ვაკეთებ და საუზმეზე გემრიელად ვჭამ ხოლმე. მხოლოდ ერთი დესერტი ჩიას თესლით, ნუშით და კივით შეიცავს 15 გრ ცილას, 30 გრ ცხიმს და 32 გრ ნახშირწყლებს. საერთო ჯამში, 452 კკალ გამოდის. მე ჩვეულებრივ საუზმეს სხვა ცილების შემცველ პროდუქტსაც ვამატებ და ეს არის სრული კვება!

თუ თქვენც მსგავსი რეცეპტის მიხედვით ამზადებთ პუდინგს, აუცილებლად გაგვიზიარეთ თქვენი შთაბეჭდილებები კომენტარებში. მოუთმენლად ველით მას!

ეს სტატია კი გაუზიარეთ თქვენს მეგობრებსაც, რათა მათაც გაიგონ მეტი ამ საოცარი პროდუქტის შესახებ!

1

ასევე დაგაინტერესებთ