შეგვიძლია ვთქვათ, რომ ფინელ სკოლის მოსწავლეებს ძალიან გაუმართლათ: სხვა თანატოლებისგან განსხვავებით, ისინი ნაკლებ დროს ხარჯავენ სასკოლო და საშინაო დავალებებზე. სხვათა შორის, ამას არც მათი მშობლები უჩივიან: ქვეყანაში არის უფასო სასკოლო განათლება. ყველა ფინანსურ საკითხს წყვეტს სახელმწიფო, მაგრამ ეს არის შედარებით მცირე ინვესტიცია.
როგორ აკეთებენ ისინი ამას? ფინეთის განათლება განსხვავდება მსოფლიო ანალოგებისგან. ისინი იყენებენ საშუალო განათლების 7 ძირითად პრინციპს. და მეათე კლასი არის დამატებითი საშუალება, ის არსებობს მხოლოდ ძველი ნიშნების გასაუმჯობესებლად და გასული მასალის შეჯამებისთვის. მოდით მივყვეთ ყველაფერს თავიდან.
სწავლის თანამედროვე ტექნიკები
ფინეთის საშუალო სკოლა თანდათანობით ტვირთავს მოსწავლეს. თუ ბავშვს სურს გადავიდეს მაქსიმალურ დონეზე, ის ირჩევს “ლუკიოს” – ფინალურ საფეხურს ფინეთის საშუალო სკოლაში, მომავალში უმაღლესი პროფესიული ან აკადემიური განათლების მიღების შესაძლებლობის გათვალისწინებით.
როგორც ზემოთ აღვნიშნეთ, ფინური სკოლის სისტემა ემყარება 7 ძირითად პრინციპს. მოდით ვისაუბროთ ამ წესებზე უფრო დეტალურად.
1. თანასწორობა
ფინეთის განათლების სისტემაში ყველა და ყველაფერი თანასწორია: სკოლები, საგნები, მშობლები, მოსწავლეები, მასწავლებლები, მოზრდილები, ბავშვები და მათი უფლებები.
ქვეყნის მასშტაბით სკოლები იღებენ პროპორციულ დაფინანსებას ადგილმდებარეობის მიუხედავად. ამრიგად, ისინი ათავსებენ ერთსა და იმავე აღჭურვილობას და სკოლებს აქვთ თანაბარი შესაძლებლობა. მშობლებს არ სჭირდებათ შვილის შორს წაყვანა, რადგან სამეზობლოში არსებული ნებისმიერი სკოლა ისეთივე კარგია, როგორც დიდ ქალაქებში.
არ არსებობს ერთი საგნის უპირატესობა მეორეზე. ერთი და იგივე დრო იხარჯება მათემატიკასა და ფიზიკურ აღზრდაზე. გამონაკლისი ხდება მხოლოდ ნიჭიერი ბავშვებისთვის, რომლებიც ღრმად არიან დაკავებულნი ხატვით, მუსიკითა და სპორტით.
ფინელები მაქსიმალურად ცდილობენ ახალგაზრდების ინტეგრირებას საზოგადოებაში, მათი შესაძლებლობების მიუხედავად.
მასწავლებლის სტატუსიც იგივეა. მასწავლებელი არის ადამიანი, რომელიც ასწავლის თავის საგანს. არც მეტი არც ნაკლები. თუ მასწავლებელი ბავშვს ცუდად ექცევა ან არ აფასებს მის მიღწევებს, მასთან კონტრაქტი მყისიერად წყდება. ურთიერთობა მხოლოდ პროფესიონალურია, ისევე როგორც სამსახურში.
მოსწავლეები ასევე ვერანაირად ვერ შეურაცხყოფენ მასწავლებელს. წინააღმდეგ შემთხვევაში, მათი მშობლები გადაიხდიან დიდ ჯარიმას. ფინური სკოლა ერთნაირად უყურებს როგორც მასწავლებლების, ისე მოსწავლეთა უფლებებს. მათი დევიზია – მაქსიმალური თანასწორობა ყველასთვის.
2. ყველაფერი უფასოა
ფინეთის სკოლა უზრუნველყოფს უფასო კვებას (სასკოლო სადილებს), კლასგარეშე აქტივობებს (ექსკურსიები, მუზეუმები), მგზავრობას (სკოლის ავტობუსი წინ და უკან), თუ მოსწავლე ცხოვრობს სკოლიდან 2 კმ -ზე მეტ მანძილზე. გარდა ამისა, წიგნები, საკანცელარიო და სასწავლო აღჭურვილობა (ტაბლეტები, ლეპტოპები) უფასოა.
და რაც უფრო საინტერესოა, აკრძალულია მშობლების სახსრებით რაიმეს შეძენა და ასევე საჩუქრების გაკეთება მასწავლებლებისთვის.
3. ინდივიდუალური მიდგომა
თითოეული მოსწავლის მიმართ გამოიყენება ინდივიდუალური მიდგომა. თუ მოსწავლე ვერ უმკლავდება დავალებას, სკოლაში მისთვის ირჩევენ უფრო მარტივ ამოცანას, და თუ პირიქითა – მასწავლებელი მათ სთავაზობს შედარებით რთულ დავალებას. ხშირად ხდება, რომ ერთ კლასში მოსწავლეები ასრულებენ სრულიად განსხვავებულ სამუშაოს.
ასევე, სკოლის დამთავრების შემდეგ მასწავლებლები მხარს უჭერენ ჩამორჩენილ მოსწავლეებს კლასგარეშე აქტივობების განხორციელებით. ეს ასევე კეთდება უფასოდ. სხვათა შორის, მასწავლებლის ხელფასი 5 ათასი ევროა.
4. პრაქტიკული მხარე
ფინეთის სკოლაში ერთადერთი სავალდებულო ტესტი არის საშუალო სკოლის შემდგომი გამოცდა. ამავდროულად, ფინელებს სულაც არ აწუხებთ მისი შედეგები. კონტროლი, დამოუკიდებელი და სხვა კარნახები საერთოდ არ ხორციელდება.
ფინელები სწავლობენ იმას, რაც საჭიროა აქ და ახლა: მაგალითად, ლოგარითმებისა და მოწინავე ფიზიკის ნაცვლად ბავშვებმა კარგად იციან, როგორ გამოთვალონ ფასდაკლების პროცენტი მაღაზიაში, გამოიყენონ ინტერნეტი მცოდნე მომხმარებლის დონეზე, იციან როგორ შექმნან პორტფოლიო, სავიზიტო ბარათების ვებსაიტი და როგორ გამოიყენონ საბანკო ბარათი.
5. ნდობა
ნდობა ეხება მოსწავლეებსა და მასწავლებლებს. მასწავლებელს არ აწუხებს ხელმძღვანელობის ან სწავლების სისტემის სხვადასხვა გამოცდა. პედაგოგი ადგენს სწავლების რომელი მეთოდია ყველაზე შესაფერისი. და ყველა მასწავლებელი აფორმებს სკოლასთან კონტრაქტს მხოლოდ ერთი სასწავლო წლის განმავლობაში, განახლების შესაძლებლობით.
მოსწავლეების მიმართ ასევე გამოიყენება ნდობის პოლიტიკა. არავინ აღნიშნავს მათ სკოლაში დაუსწრებლობას და თუ ბავშვი კითხულობს წიგნს საგანმანათლებლო ფილმის ყურების პარალელურად, ესე იგი, ეს ასე უნდა იყოს. ასეა თუ ისე, ესეც სწავლაა, დრო არ იკარგება.
6. ნებაყოფლობითობა
ყველა არ არის გენიოსი, ყველა პროფესია იმსახურებს კარგად მოპყრობას. თუ მასწავლებელი ხედავს, რომ ბავშვს არ ესმის ან არ სურს გაიგოს კონკრეტული დისციპლინა, ის რეაგირებს შესაბამისად. ის არ წერს ცუდ ნიშნებს, არამედ უბრალოდ პოულობს რა მოსწონს ბავშვს უფრო მეტად და შემდეგ იქ მიმართავს მოსწავლის მთელ ენერგიას.
ამრიგად, მოსწავლის ქცევა კლასში არ უარესდება, იმიტომ, რომ მას ნამდვილად აინტერესებს სწავლა. და რადგან ქვეყანაში არ არსებობს უკეთესი ან უარესი პროფესიები, არავინ არავის არ გმობს. უკიდურეს შემთხვევაში, ისინი გავლენ სკოლიდან მეორე წელს, რაც ასევე არანაირად არ არის დაგმობილი საზოგადოების მიერ.
7. სწავლის არსი არის დამოუკიდებლობა
ყველა ის ინფორმაცია, რასაც მასწავლებლები იძლევიან, უკვე არის სახელმძღვანელოებში. და სინამდვილეში, ახალს ხშირად არც არაფერს ვიგებთ. სკოლა ცდილობს ასწავლოს ბავშვებს იყვნენ საზოგადოების დამოუკიდებელი და სასარგებლო წევრები, როგორ დაამყარონ თანატოლებსა და მასწავლებლებს შორის კარგი ურთიერთობა და ასევე გააცნობიერონ თავიანთი დროის ფასი.
გარდა ამისა, მასწავლებლებს სურთ, რომ მოსწავლეებმა შეძლონ წიგნების, ინტერნეტის და სხვა წყაროების გამოყენება. ასე ემზადებიან ბავშვები სრულწლოვანებისთვის. განათლება ხდება იმავე სკოლებში ერთი და იგივე ძირითადი პრინციპებით, მაგრამ ბავშვების სწავლების მეთოდები შეიძლება განსხვავებული იყოს.
ფინელები მიიჩნევენ, რომ სასკოლო მასალის წარმოდგენის ეს მეთოდი ყველაზე სწორია. ბავშვები და მშობლები არ განიცდიან ზედმეტ სტრესს და არავინ ახდენს ზეწოლას მასწავლებლებზე. სისტემას შეუძლია გაუმკლავდეს პრობლემურ ბავშვებს და შესაბამისად დააჯილდოვოს ისინი, ვისაც კარგად შეუძლია სწავლა.
ავტორიტეტული ორგანიზაცია PISA- ს მიერ ჩატარებული საერთაშორისო კვლევის თანახმად, ფინელმა სკოლის მოსწავლეებმა აჩვენეს ცოდნის უმაღლესი დონე მსოფლიოში. ისინი ასევე აღიარებულნი არიან როგორც პლანეტის ყველაზე მკითხველი ბავშვები და მე-2 ადგილზე არიან მეცნიერებაში და მე-5 ადგილს იკავებენ მათემატიკაში.
თქვენ თუ მოგწონთ მოცემული წესები, რითიც ფინური განათლების სისტემა გამოირჩევა? გაგვიზიარეთ კომენტარებში თქვენი აზრი!