აი, რამდენი წყალი უნდა დალიოთ დღიურად, რომ არ მოგწამლოთ. თურქი ნევროლოგი სერკან ცილდიზი აფრთხილებს პაციენტებს.

by Keti Alaverdashvili

პირველი, რასაც წონის დაკლების შესახებ სტატიებში გვირჩევენ, არის ბევრი წყლის დალევა. ხშირად გვხვდება ფრაზა დღეში მინიმუმ ორი ლიტრი წყლის მიღების შესახებ. ამ პოპულარულ რწმენას ასევე რვა ჭიქის წესს უწოდებენ. სავარაუდოდ, თუ თქვენ ბევრი სითხეს დალევთ, დაავადებები და ზედმეტი კილოგრამები გაქრება. მაგრამ ამის გაკეთებამდე უნდა იცოდეთ, თუ რა არის წყლის ყოველდღიური ნორმა.

ბოლოდროინდელი გამოკვლევების თანახმად, ზოგი პოპულარული რჩევა მითად იქცა. ეს მითი ხშირად არა მხოლოდ არაფრის მომცემია, არამედ ჯანმრთელობისთვის საზიანოცაა. აი რას ფიქრობენ ექსპერტები ამის შესახებ.

როგორ გამოვთვალოთ წყლის დღიური დოზა

წყალი უდავოდ ყველაზე მნიშვნელოვანი ფაქტორია. ჯანმრთელობის მდგომარეობა, გარეგნობა და კეთილდღეობა ნამდვილად მასზეა დამოკიდებული. მაგრამ თითოეულ ადამიანს აქვს საკუთარი ფიზიოლოგიური მახასიათებლები. ამიტომ, ყველა ერთი ხაზის ქვეშ ვერ მოვთავსდებით. ყველასთვის საჭირო არ არის ერთი და იმავე რაოდენობის წყლის მიღება.

ყველას აქვს განსხვავებული წონა, მეტაბოლიზმი, ასაკი. ამინდის პირობები ასევე მნიშვნელოვანია. თუ ყოველდღიურად ცდილობთ დალიოთ ორი ლიტრი წყალი, შეამჩნევთ, რომ ეს არც ისე ადვილია. რა მოხდება, თუ ნორმას გადააჭარბებთ? საერთოდ არსებობს ნორმა?

თურქი ნევროლოგი სერკან ცილდიზი, აფრთხილებს თავის პაციენტებს, არ დალიონ ძალიან ბევრი წყალი. გაგიკვირდებათ, მაგრამ მედიცინაში არსებობს წყლის მოწამვლის მსგავსი რამ. დიახ, თან ყველაზე ჩვეულებრივი სუფთა წყლით.

მას ჰიპონატრიემიას უწოდებენ. როდესაც ადამიანი იწყებს ძალიან ბევრი სითხის სმას, მარილის რაოდენობა მკვეთრად ეცემა სხეულში. მარილი მონაწილეობს მრავალ მეტაბოლურ პროცესში და, ბედის ირონიით, წყლის ათვისებაში გვეხმარება. მარილის ნაკლებობის დროს, სხეულში შემავალი წყალი დიდხანს არ დარჩება მასში. იქმნება ერთგვარი მანკიერი წრე.

რაც ყველაზე უარესია, ამ მდგომარეობას ახასიათებს გულისრევა, დაბნეულობა, დაძაბულობა თვალებში, თავის ტკივილი. ყველაზე მძიმე შემთხვევებში შესაძლებელია კომა. ასე რომ, წყალიც კი შეიძლება იყოს საფრთხე, თუ მას ძალიან დიდი რაოდენობით მიიღებთ. და რა არის ზომა? და საიდან გაჩნდა მითი დღეში ორი სავალდებულო ლიტრი წყლის შესახებ?

1974 წელს ფრედერიკ სტარმა და მარგარეტ მაკვილიამსმა შეადგინეს კვების რაციონი კარგი ჯანმრთელობისთვის. პირველად მასში გამოჩნდა განცხადება, რომ ზრდასრულ ადამიანს სჭირდება ექვსიდან რვა ჭიქამდე წყალი დღეში.

მაგრამ ავტორები საერთოდ არ გულისხმობდნენ სუფთა სითხეს. ამ ორ ლიტრში შედის ყავა, ჩაი, წვნიანი, ხილი და სხვა პროდუქტები. საშუალო ადამიანის დიეტაში კარგია ორიდან სამ ჭიქამდე წყალი. მაგრამ წარმოიდგინეთ რა მოხდება, თუ ყოველდღე რვა ჭიქას სვამთ.

ამასთან, ეს არ ეხება სპორტსმენებს. ადამიანების, რომლებიც ფიზიკურად აქტიურები არიან, ნამდვილად მეტი წყლის დალევა სჭირდებათ. მაგრამ აქაც უნდა იცოდეთ როდის უნდა შეჩერდეთ.

თქვენი ნორმის გასარკვევად ყველაზე საიმედო და ეფექტური გზაა წყურვილზე ფოკუსირება. პირის სიმშრალე ან წყურვილის დაუოკებელი გრძნობა არ უნდა უგულებელყოთ. და არასოდროს მიიღოთ იმაზე მეტი წყალი, ვიდრე თქვენი სხეული მოითხოვს.

გაუზიარეთ ეს სტატია თქვენი ოჯახის წევრებს და მეგობრებს!

ასევე დაგაინტერესებთ